سفارش تبلیغ
صبا ویژن











آسمان مال من ...

چکیده:
فیلم مستند و جدید (اردوگاه مسیح ) که در این مقاله به نقد کشیده شده است ، فاش می کند که جمهوری خواهان و محافظه کاران جدید حاکم بر کاخ سفید، چگونه از مذهب و کودکان کم سن و سال در راستای اغراض دنیوی و منافع سیاسی( و در واقع ، منافع اقتصادی شرکت های بزرگ صنعتی - نظامی آمریکا) بهره برداری می کنند . نویسنده هر چند می کوشد در طی نقد خود ، از ارزش و سندیت این فیلم بکاهد و پروتستان های انجیلی را از تند روی تخطئه نماید . ولی آنچه برای مخاطب اهمیت درجه اول دارد ، اطاعات بکر و غیر قابل کتمانی است که فیلم در مورد وجود اردوگاه های شست و شوی مغزی کودکان در‏ آمریکا به دست می دهد .

مهتما گاندی زمان گفت ، اگر مسیحیان بر اساس ایمان خود می زیستند، هیچ هندویی در هندوستان باقی نمی ماند . او می دانست ، عقاید بنیادی مسیحیت - مثل جنگ با فقر ، مواظبت از کودکان ، عشق ورزیدن به دشمن خود ، دوری جستن از مادیات و فروتنی کردن - چه قدر نیرومند هستند . اگر کسی خود را مسیحی می نامد ، واقعا باید از این عقاید تبعیت کند .
فیلم جدید و مستند ( اردوگاه مسیح ) مربوط به یک اردوگاه تابستی در داکوتای شمالی است که در آنجا به کودکان شش ساله برای تبدیل شدن به یک سرباز فداکار مسیحی در ارتش خدا آموزش داده می شود . این اردوگاه به عنوان نمونه مکانی است که احساسات فردی در آن به عالی ترین درجات می رسد .
این فیلم توسط هیدی اوین و راشل گاردی ساخته شد . این دو نفر همچنین کارگردانی فیل کودکان بارکا را که سر و صدای زیادی به پا کرد ، بر عهده داشتند ؛ این فیلم در جشنواره فیلم تریبکا در سال 2006 جایزه ویژه هیات داوران را از آن خود کرد و باعث تحسین و بهت بینندگان شد .
این دو کارگردان ، روابط متقابل و روزمره جهانی را ماهرانه تسخیر کردند . این شیروه برای بسیاری از بینندگان فیلم بیگانه است : در آن کودکانی را می بینید که به زبان خود ، از تولد دوباره شان در پنج سالگی سخن می گویند .
ستاره این فیلم پاستور بکی فیشر است ؛ کسی که درباره ماموریت وحشت آور کودکان روی آتش اردوگاهش چنین توضیح می دهد : من می خواهم جوانان متعهد شوند که جان را برای گاسپل فدا کنند ، همان طور که در پاکستان چنین می کنند . در این اردوگاه از کودکان پرسیده می شود : چند نفر از شما می خواهند جانشان را برای مسیح بدهند ؟ از هر طرف سریعا دستان کوچک به هوا می رود . به آنها گفته می شود ما مجبوریم که قدرت دشمن دولت را در هم شکنیم . بکی فریاد می کشد : معنی جنگ است ! آیا شما درآن شرکت می کنید یا نه ؟ دستان کوچک بیشتری به هوا می رود .
این دو کارگردان به پرچم مسیحی اعلام وفاداری می کنند و به یک بازی ویدئویی تحت نام ماجرای خلقت مشغول هستند ، فیلمی که در آن ، فرضیه تکامل رد می شود . یک مادر به کودکانش در تکالیف مدرسه کمکم می کند و به آنها می گوید : که گرم شدن زمین واقعی نیست . علم چیزی را ثابت نمی کند .
سپس این فیلم ما را به محوطه اردوگاه بر می گرداند . در آنجا کودکان برای آموزش روزانه خود جمع شده اند . ناگهان، مشاور اردوگاه یک مقوای برش داده به شکل یک انسان را جلوی گروهی قرار می دهد:
این تصویر مسیح نیست ، بلکه تصویر جرج بوش است . همه کف می زنند و بکی بچه ها را تشویق می کند که به رئیس جمهوری سلام بدهند . بکی مدعی می شود ( رئیس جمهوری بوش از اینکه یک مسیحی است ، افتخار می کند .


منبع www.alternet.org

 


نوشته شده در دوشنبه 85/11/23ساعت 1:0 عصر توسط احمدی عشق آبادی نظرات ( ) |


Design By : Pichak